Skocz do zawartości

Dali Ikon 6

Typ sprzętu: Kolumny Podłogowe

Producent: Dali

Model: Ikon 6


Dobry

(4/5)


(4/5 na podstawie 4 opinii)

kostom

Data dodania: 30 październik 2023

kostom

Data dodania: 30 październik 2023

Jakość/cena
Ocena ogólna
Jakość/cena
Ocena ogólna
  • Bardzo żywe granie. Wyrównane pasmo. Niesamowicie przejrzyste i zróżnicowane wysokie tony.
  • Wymagające dość mocnego wzmacniacza, aby zagrać również basem

Jak długo posiadasz oceniany sprzęt?: od 1 miesiąca do roku

Gdzie kupiłeś/aś oceniany sprzęt?: Od znajpmego

Dlaczego wybrałeś/aś ten sprzęt?: Poszukiwałem kolumn mogących zastąpić system dwóch monitorów + subwoofer. Zależało mi na dobrym odtwarzaniu średnich tonów, ale również dobrej kontroli basów. Kupują DALI ikon 6 otrzymałem dodatkowo wspaniałe wysokie tony.

Z czym porównywałeś/aś przed decyzją o zakupie?: Jamo S326, Epos M12i, B&W DM600 S3 + Subwoofer JAMO (20 cm gł. basowy), TAGA Harmony Platiunum, KODA SW2000

Podaj zestaw w jakim używany jest oceniany sprzęt: CD TECHNICS SL PS 620A, Wzmacniacz Yamaha AX 397, kable Melodika

Opinia:

Od ponad trzydziestu lat miąłem bardzo wiele sprzętu audio. Unitra, Technics, Sony, Yamaha, Cambridge Audio, NAD, EPOS, Marantz, Jamo, B&W, KODA, TAGA. I musze przyznać że testowałem bardzo wiele kombinacji źródeł dziku, wzmacniaczy i kolumn głośnikowych. Do tego grało to w różnych warunkach, różnych pomieszczeniach, mieszkaniach - i bardzo różnej akustyce.

Czasem tani sprzęt brzmiał lepiej, a czasem źle ustawiony „droższy” sprzęt potrafił grać fatalnie (brak basu, wzbudzanie rezonansów - modów pomieszczenia).

Kluczem okazało się eksperymentowanie najpierw z ustawieniem kolumn głośnikowych (lub subwoofera) w poszukiwaniu najlepszego brzmienia niskich tonów,  potem dopiero zajęcie się resztą pasma. W aktualnym pomieszczeniu odsłuchuje muzykę od 13 lat, Subwoofery wędrowały w wiele miejsc, w końcu został JAMO z małym niskotonowcem – ustawiony na  środkowej części krótszej ściany pokoju (20 m.kw) 

Po zakupieniu DALI Ikon 6 przyszła poprawa średnich i wysokich tonów. Bas stał się niesamowicie opanowany – od poprzednich kolumn był zupełnie inny. W końcu usłyszałem, że bas również jest muzykalny. Takie zróżnicowania dźwięku w niskich tonach na się dawno nie słyszałem. Pojawił się jednak problem, bo po odsunięciu od ścian zakupionych DALI Inkon 6 – mój ówczesny amplituner  ONKYO TX NR 414 miał za mało siły, aby głośniki niskotonowe  wyemitowały niski bas, Było strasznie „chudo”, zwłaszcza przy cichym słuchaniu.

Postanowiłem zastąpić amplituner wzmacniaczem Yamaha AX 397 – a ponieważ nie odstaje on brzmieniem od starszego brata AX 497 otrzymałem dźwięk bardzo zrównoważony.

Doczytałem w starej prasie audio (zakupiłem stary egzemplarz HI-Fi i Muzyka z 2005r), że Ikon6 potrzebuje mocy, aby w pełni zagrać. Amplitunerowe waty są słabe, ze wzmacniacza – i to bez rozkręcania potencjometru volume,  jest bardzo dobrze,

Inony grają pełnią dźwięku nawet cicho. Ponieważ DALI grają bardzo przejrzystą górę YAMAHA mogła pozytywnie wykazać się również w wysokich tonach.

Otrzymałem w trudnym pomieszczeniu zbalansowany dźwięk, nie wydając dużo na system

Ale przyznam że taki charter mi odpowiada, poza tym przy słabiej zrealizowanych utworach czasem pokręcę pokrętłem loudness yamahy (to ciekawe, ale wpływa to na jasność dźwięku), jak dla mnie to jest to.

Myślę że zarówno Ikony jak i yamaha ostaną u mnie na dłużej


ssq

Data dodania: 20 styczeń 2017

ssq

Data dodania: 20 styczeń 2017

Jakość/cena
Ocena ogólna
Jakość/cena
Ocena ogólna
  • ciekawy wygląd
  • cena
    nie wciągające brzmienie

Jak długo posiadasz oceniany sprzęt?: sprzęt posiadany kiedyś

Ile zapłaciłeś/aś?: ok. 1400 zł.

Dlaczego wybrałeś/aś ten sprzęt?: po opisie brzmienia w Audiostereo bądź Hi-Fi & Muzyka

Z czym porównywałeś/aś przed decyzją o zakupie?: z Monitor Audio BR6 i Tannoy M1

Podaj zestaw w jakim używany jest oceniany sprzęt: wzmiacniacz Harman Kardon PM645

Opinia:

Zgadzam się z tym co napisał JarlBjorn, brzminie tych kolumn jest nudne, nie angażuje. Radzę omijać szerokim łukiem. W porównaniu z Monitor Audio BR6 kolumny te mają nieco mniej niskiego basu, ale za to nieco wyraźniejszą średnicę, ale co z tego? Nie wyraźność średnicy stanowi o tym czy coś brzmi ciekawie, w ogólnym rozrachunku Ikon 6 nie mają żadnej charakterystycznej cechy i w sumie niewiele do zaoferowania. Ot poprawne kolumny, ale podłogowe, więc nieco problematyczne i dość drogie, sprzedane zostały przeze mnie za 1000 zł.


soso

Data dodania: 26 lipiec 2006

soso

Data dodania: 26 lipiec 2006

Jakość/cena
Ocena ogólna
Jakość/cena
Ocena ogólna
  • Kiedys za takie kolumny trzeba bylo placic 2 razy tyle
  • niektorzy pewnie potrzebuja czasu by ich sie nauczyc

Jak długo posiadasz oceniany sprzęt?: słuchany w sklepie/salonie

Dlaczego wybrałeś/aś ten sprzęt?: porownywalem z ciekawosci

Z czym porównywałeś/aś przed decyzją o zakupie?: wiele innych

Podaj zestaw w jakim używany jest oceniany sprzęt: rotel 02 i audio analogue jak w 'o mnie'

Opinia:

Wlasciwie to nie mialem zamiaru pisac o tych kolumnach ale opinia JarlBjorna mnie zachecila do rozmowy bo mam troche inne odczucia. Mysle, ze Jarl Bjorn napisal wiele sensownych rzeczy ale takze wysnul z tego wnioski, ktore moim zdaniem moga nieco mylic. Zatrzymal sie w polowie drogi i nie powiedzial calej prawdy.

 

Icon 6 znam z 2 starannych odsluchow z roznym sprzetem ale sam posiadam Icon 7, ktore swietnie sie wpisaly w moj drugi system oparty na rotelu z serii 02. Icon 7 to rewelacja w swej cenie, naprawde.

 

Ale wracamy do Icon 6. Design – wedlug mnie ciekawy i komponuje sie latwo w wielu pokojach choc moze prostokatne plaszczyzny i metaliczny front sa kompromisem. Postawiono na dzwiek. Za to skrzynie nie drza nawet przy rozkreconej na maks glosnosci – to robi wrazenie!

 

Bas. Icon 6 to co tu duzo mowic sredniej wielkosci skrzynki i bas dokladnie taki jak intuicja podpowiada. Silnego umpa_umpa nie ma (moj pokoj to 50m2). To zapewne jest minus dla wychowanych na kolumnach typu Cervin Vega czy Altus 140. Podobnie rzecz ma sie z wysokimi tonami, gdzie zamiast cykania akcentujacego rytm jest dzwiek. Wysokie tony to zreszta moim zdaniem wielki atut Iconow. Egzamin z trojkata, dzwoneczkow czy talerzy perkusji te kolumny zdaja na 6. A jest to trudny egzamin dla kolumn w tej cenie. Po prostu wysokie tony maja urozmaicone brzmienie, kolory i zadnego tam suchego cyt_cyt. Nie sa takze tak ostentacyjne jak w wielu tanich kolumnach co moze robic wrazenie, ze brakuje szczegolow. Ale to nie jest prawda! Wystarczy przesluchac drugie i trzecie plany na Iconach i np. B&W za podobna cene by przekonac sie, ze szczegoly nie gina.

 

Wracjac do brzmienia typu Cervin Vega czy Altus – te kolumny procz basu i cykania wykladajacego na lawe rytm nie oferuja nic wiecej. Icony przeciwnie – melodia jest gieta, prezna, barwna, gitary soczyste i sliczne, dynamika wyciaga z nagrania cala urode melodii. Pewnie, niektorzy fani Metallici powiedza, ze jest za ladnie. Ale ja na przyklad lubie ‘ladny’ rock – nic nie traci ze swej ekspresywnosci a na dodatek jest troche milych dla ucha akcentow. Srednice porownalbym nawet do swietnych w tym wzgledzie kolumn Focala z serii 800 czy 900 (Cobalt lub Electra), ktore kosztuje 2, 3 razy tyle.

 

Porownanie z B&W DM 603 S3 jest zasadne bo to podobne co do klasy kolumny. Ale brzmia inaczej. B&W DM 603 S3 maja altusowskie nachylenie i wyraznie sa skrojone pod gust ludzi, ktorzy beda sie przesiadac z altusow czy cervin vega na cos lepszego. B&W proponuje im stare proporcje w lepszej jakosci. Innymi slowy srednica lekko wycofana, sporo nie najnizszego ale i nie najszybszego basu ale za to dobrze widocznego. No i podostrzone wysokie. Do tego system typu sredniobudzetowy Denon czy NAD i wszytko nie tyle spiewa co gra.

 

Nie bardzo zgadzam sie z tym, ze Icony sa trudne do wysterowania. 6 ohmow, cos kolo 92 dB – tu nie ma problemu i kiedy wzmacniacz na godzinie 8.00 dom juz jest niezle rozkolysany. B&W sa w tym wzgledzie duzo bardziej wymagajace. Zas trzeba sie zgodzic, ze lepszej klasy sprzet generalnie pomaga kazdym kolumnom, takze Iconom.

 

Zblizajac sie do konca – Icony to doskonale kolumny All-Round – sprawdza sie w kazdej muzyce bo ich sila jest brak slabych punktow. Scena jaka jest trudno oceniac w kategoriach bezwzglednych. Nie wiemy jak bylo w studio nagran i czego oczekiwal producent. Ale scena w Iconach jest przednia, pelne 180 stopni. Glebokosc moze nie najwieksza ale to dlatego, ze dzwiek generalnie jest bardzo otwarty i sporo grania pierwszym planem. Jezeli dzwiek nie wypelnia pokoju i nic nie dzieje sie po obu stronach glowy kombinujcie z ustawieniem. Szeroka scena w Iconach jest.

 

No i na koniec osobista refleksja. Jezeli komus nie stanowi to Icon 7 sa lepsze od od Icon 6 pod wzgledem wlasnie oompa_oompa (teraz przeszedlem niepostrzezenie na angielski ;-)


JarlBjorn

Data dodania: 24 lipiec 2006

JarlBjorn

Data dodania: 24 lipiec 2006

Jakość/cena
Ocena ogólna
Jakość/cena
Ocena ogólna
  • Plastyczny dzwiek Rownowaga tonalna
  • Slabo przekazuja ekspresje muzyki rockowej (patrz ponizej) \"Damski\" design (moja subiektywna opinia)

Jak długo posiadasz oceniany sprzęt?: słuchany w sklepie/salonie

Z czym porównywałeś/aś przed decyzją o zakupie?: B&W DM 603 S3, AE Aelite 3, Focal JM Lab Cobalt 826, Tannoy MErcury f4, Wharfedale Pacific Evo 40.

Podaj zestaw w jakim używany jest oceniany sprzęt: Odsluch z Denonem PMA 1055R, zrodlo DCD-1500AE

Opinia:

Skuszony wiecej niz pochlebnymi recenzjami prasowymi udalem sie wreszcie na odsluch kolumn Dali Ikon 6. Srednio podoba mi sie wprawdzie ich nieco \"damski\" design (brak calkowicie czarnej wersji, sredno udane polaczenie jasnych oklein bocznych + panel przedni w kolorze alu + czarna maskownica z odslonietym jednak pasem alu na samym dole), ale wizualnie można je zaakceptowac. Wykonanie to solidna robota, zaufanie budzi napis Made in Denmark na tylnej sciance.

 

Kolumn z koniecznosci odsluchiwalem na denonie 1055R, model 1500AE zostal przez sklep sprzedany pare godzin wczesniej (podobno sprzedaja sie rewelacjnie). Ale w sumie niewielka roznica.

 

Pierwsze wrazenia: dzwiek mily, plastyczny, dobre zrownowazenie tonalne i kultura. Bas dobrze kontrolowany, schodzacy nisko, dobrze zintegrowany z resztą pasma. Ani cienia \"kluchowatosci\" czy rozwleklosci, ktora mnie meczy. Glebia sceny dzwiekowej moglaby byc wprawdzie nieco wieksza, ale i tak nie bylo zle.

 

Nieco wiecej obiecywalem sobie natomiast po wysokich tonach i detalicznosci. I to niekoniecznie z racji wielkich nadziei pokladanych w hybrydowym zestawie wysokotonowym ze wstega, chociaz marketingowo jest to dobre posuniecie, tweeter wyglada frapujaco. Ale tu rowniez nie mozna zarzucic Ikon 6 niekonsekwencji; po prostu wysokie sa spojna skladowa pasma i mozna okreslic je jako nieofensywne, ale w zadnym razie nie wstrzemiezliwe! Przypomnialem sobie o trafnej formule wygloszonej pod adresem tych kolumn przez kol. Soso: \"Te kolumny sklejaja muzyke w calosc i podaja bardzo przyjemny w sluchaniu wywazony dzwiek, w ktorym nic nie wypada slabo\".

 

 

Jednak po dluzszym odsluchu, zwlaszcza po przesluchaniu nagran stricte rockowych i hard rockowych zaczalem miec watpliwosci. Po prostu dzwiek z tych kolumn wydawal mi sie malo frapujacy, malo angazujacy, malo wciagajacy... Ot, takie poprawne odtworzenie zadanego tematu ale nic albo niewiele od siebie, jakos tak bez wyrazu... Platycznosc OK, ale lagodzenie, zamiast pelnego przekazywania, ekspresji gitarowej np. w \"Orion\", \"Lepper Mesiah\" czy \"My Friend of Misery\" Metalliki albo \" Phantom Of The Opera\" Ironow to nie jest pozadany efekt...

Co ciekawe, sprzedawca energicznie odradzal mi te kolumny stwierdzajac ze jako zagorzaly rockowiec Dali nie znosi, poza wycofywanym modelem Suite 2.8...

 

Co do analitycznosci dzwieku moim skromnym zdaniem przewaga B&W DM 603 S3 w tym przedziale cenowym byla bezdyskusyjna, chociaz calosciowo dzwiek z B&W byl nieco bardziej chlodny, nie tak plastyczny jak Dali Ikon 6.

 

Zastanawiajac sie post factum nad przyczynami mojego w sumie lekkiego rozczarowania, co tu ukrywac, Dali Ikon 6 odnalazlem recenzje tych kolumn w niesmiertelnym \"Hi-Fi i Muzyka\", gdzie po wstepnym odsluchu ze wzmacniaczem Baltlab recenzent doszedl do wniosku \"Niby zagraly dobrze, spojnie, ale bez ikry. Zakres dynamiki nie odpowiadal oczekiwaniom wywolanym wielkoscia skrzynek: brakowalo rozmachu\". Lekarstwem okazalo sie... podlaczenie wzmacniacza McIntosha. Tyle ze kto kupuje MA6900 zeby podlaczyc do niego Dali Ikon 6...

 

 

Konkludujac, to z pewnoscia nie sa zle kolumny, przeciwnie. Jednak aby wydobyc z nich potencjal trzeba zapewne zastosowac wydajny wzmacniacz wchodzac przy tym na spory poziom glosnosci. Poza tym ich charakter tonalny sprawia ze najlepiej wypada na nich delikatna, popowa lub soulowa muza w rodzaju Norah Jones, Julie Delpy, Yve Mendes. Natomiast w dziedzinie odtwarzania rocka, hard rocka czy heavy lepiej chyba poszukac innych glosnikow.




Opinie użytkowników

Rekomendowane komentarze

Brak komentarzy do wyświetlenia


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.